Två saker som jag reagerat på idag.

Det här Juhla mokka-paktetet som antingen är frälst med världen största självdistans, eller alternativt lider av storhetsvansinne, narcissism och jättefalsk sjävlbild (eller har de bara valt en jättekonstig slogan?). Observera att detta nyskaparkaffe enligt texten på paketet har haft samma smak i 90 år.

Den här aviseringen som manar till eftertanke (och panik?). Vad tycka om att seriösa medier som huvudstadsbladet går med i hetshysteri och klickkåt sensationsjournalistik. Det bådar inte gott tror jag.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: